Beli Oneplus5 Dan S8 Dengan Harga Super Jimat

 

Pada posting kali ini, BRO akan ajarkan cara dari A sampai Z untuk membeli Smartphone Oneplus5 dan Samsung S8 pada harga yang amat berpatutan. Didalam posting ini BRO akan sertakan langkah-langkah besertakan sekali dengan gambar sebagai rujukan.

Tanpa membuang, jom kita baca cara untuk mendapatkan diskaun yang besar bagi membeli gajet tersebut.

1. Sebelum membeli user perlulah download apps daripada Google Play Store untuk Smartphone android atau Apple Store untuk Smartphone iPhone. Software yang perlu didownloads adalah software Qoo10 MY.
User juga boleh ke pautan web ini untuk pembelian ⇉ KLIK ME!


2. Setelah downloads, buka App tersebut. Dibawah adalah contoh interface untuk software Qoo10 MY. 


3. Selesai sahaja buka App tersebut, sila Sign-in/Register. Paparan dibawah akan terhasil jika anda berjaya Sign-in kedalam App tersebut.
 


4. Search Smartphone yang ingin dibeli. Seperti pada contoh dibawah, BRO search oneplus 5. Pilih pada mana-mana thread yang harga berpatutan dan harga yang boleh diskaun dengan menggunakan kupon.

5.  Setelah pilih thread yang sesuai. Anda boleh semak dahulu samada stok untuk barang tersebut ada ataupun tidak.
 P/s : Macam BRO sendiri pilih seller diatas atas banyak sebab. Antara sebab yang paling kuat adalah pada segi harga dan pada segi user lain yang komen positif.

Sampai step inilah step yang paling dinanti-nantikan. Ini kerana, pada step inilah kita akan dapat harga yang Super Duper Jimat. Tak susah pun stepnya, Stepnya adalah seperti dibawah :

6. Klik pada kupon RM390 bagi harga pembelian minima RM2200. Memandangkan harga Smartphone ini adalah RM2270, jadi kita pilih Kupon RM390.
Jangan terkejut kalau dapat notifikasi macam ni. Ada tips dia untuk dapatkan kupon ini walaupun ianya limited edition. Caranya adalah dengan mencuba lagi klik pada keesokan harinya pada pukul 10.00AM. Inshallah pasti boleh. 
 ---------------------------------------
Antara paparan apabila kita berjaya klik pada kupon yang masih available. Kupon ini hanya valid selama 24jam sahaja setelah diklik oleh user. Please take note.
---------------------------------------
Ini pula contoh untuk kupon bagi harga RM500 diskaun untuk Smartphone minima harga RM3000. Saya sertakan sekali sebab mungkin ada user lain yang ingin membeli Smartphone pada harga RM3000 keatas contohnya iPhone atau Samsung S8.

7. User boleh semak jumlah kupon yang user miliki dengan langkah yang mudah. Iaitu dengan cara klik pada username ⇒ klik Coupon pada bahagian My Info.

8. Kupon sudah terima, jadi mari kita kelangkah seterusnya. Iaitu cara untuk place order. Pada step yang kelima diatas, pilih pilihan warna atau kapasiti yang anda perlukan. Setelah pilih, klik Order NOW.

9. Untuk menggunakan kupon, sila klik pada butang Use Cart Coupon dan pilih pada kupon RM390. Setelah dipilih, harga automatik akan diskaun RM390.
RM2270-RM390=RM1880. Original Brighstar warranty worldwide RM1880, mana lagi nak cari?

10. Setelah selesai menggunakan kupon, klik pada Place order. Seterusnya isi maklumat pada tempat yang perlu diisi bagi tujuan pembelian dan tujuan penghantaran.

11. Usai semua, sila pilih cara pembayaran. Macam BRO, BRO menggunakan pembayaran via Online Bankin.



12. User akan terima email dari pihak Qoo10 yang menandakan user telah berjaya submit order.
 
13. Selesai pembayaran, user akan diberikan no id untuk pembelian. Dengan no id tersebut user boleh menyemak status pembelian user dari semasa ke semasa. Selesai.

Jadi itu sahaja langkah-langkah untuk membeli smartphone pada harga yang Super Duper Jimat. Inshallah BRO harap dapat membatu user-user sekalian. 
Ohyaa.. Sebelum terlupa, untuk membeli barang yang lain atau Smartphone lain, anda boleh membeli dengan cara diatas dan boleh menggunakan kupon pada barang tersebut. Cuma pastikan barang tersebut melebihi harga minima yang diperlukan untuk kupon tersebut boleh diguna pakai.

Antara tips-tips yang boleh BRO berikan pada user sekalian adalah :
  • Penghantaran barang adalah dalam masa 3 hingga ke 5 hari bekerja.
    Sila baca TAC atau details barang sebelum dibeli dengan sehabis baik mungkin.
  • Sila bandingkan harga dengan tempat lain. Contoh Lazada, Lelong, Mudah atau kedai Offline.
    BRO sarankan ambil HP original sepeti step diatas, sebab masa kedepan senang untuk claim warranty jika ada masalah-masalah yang tidak kita ingini berlaku.
  • BRO suggest ambil seller diatas sebab Pada harga AP, anda boleh dapatkan Barang Original.

Ada pertanyaan lain, boleh drop di comment dibawah. Inshallah ada masa, BRO akan tolong jawab sehabis baik yang mungkin. Jangan lupa SHARE untuk semua rakan-rakan anda merasai Smartphone yang murah dan berbaloi. Sama-sama kita merasa.

Jumpa lagi di Posting akan datang. ADIOS.

0 comment... add one now